Saturday, 27 August 2011

Alhamdulillah. dah 2 tahun.

Assalamualaikum.



"Love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up." 
-James Baldwin


ewahh gitewww.

disclaimer seraun  :  entri kali ni mungkin banyak perkataan meloyakan anak tekak anda. mungkinla. sebab aku tak taip lagi nih. cucu mintak izin ye. tabahkan la hati anda seketika.


---------------------------------------------------------------------------

hari ni 27 ogos. hari yang aku duk gebang satu dunia selama ni. Alhamdulillah. dah 2 tahun solid aku dan incik gula hati berpacaran. syukurrrrrrrr. 




banyak dugaan, kenangan pahit manis yang aku lalui bersama incik gula hati sepanjang dua tahun ni. kami berkawan sebelum jadik steady tak lame. kitorang kenal dalam 2 bulan je. then we decided to go steady. takut jugak sebab ingat our relationship pace was going too fast. agak terburu buru. masing masing tak yakin.


tapi tak salah mencuba bukan?


jodoh. kalau dah jodoh tak ke mana. yelah. sebelum aku, dia ade orang lain. sebelum dia, aku pon ade orang lain. tapi jodoh ngan pasangan masing masing tak lama. sebab yang sama. kami ditinggalkan.


ALLAH temukan kita dengan orang yang salah sebelum kita jumpa yang betul atas banyak sebab. pertama, DIA nak kita menilai sesuatu dengan baik. kedua, supaya kita dapat kasih sayang yang TERBAIK. khas untok diri kita. 


aku percaya. 


aku tahu ape rase ditinggalkan. dan aku dah janji pada diri aku, takkan jadi penyebab orang lain rase benda yang sama. incik gula hati pon pernah cakap macam tu. ye. ini hikmah derita dan sakit ditinggalkan dulu.



kami gaduh, ketawa, menangis, merindu, cemburu sepanjang 2 tahun ni. kadang kadang tak terlarat nak tanggung. tapi incik gula hati cakap, normal la gaduh gaduh. aku respek dia sebab tahan melayan perangai aku dengan sabar.



rahsia kami:   kalau gaduh besar macam mane pon, kami takkan biar melarat lebih dari sehari. sebelom tido, kami akan selesaikan ape yang tak puas hati.



ewahh. sempat bagi tips.


2 years and getting stronger.


terima kasih kepada mereka yang doakan kami kekal.




bye!






heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

6 scientists in lab:

Anonymous said...

semoga berbahagia =) amin

chenthagila on 27 August 2011 at 14:02 said...

@Anonymous thanks cik anon :)

nooren shukor on 28 August 2011 at 00:45 said...

tahniah kak nisa. =)

chenthagila on 28 August 2011 at 06:31 said...

@nooren shukor thanks noreen :)

Siti Nadzirah Zakariah on 29 August 2011 at 06:44 said...

alhamdulillah, doakan yang terbaik tok akak :)

chenthagila on 29 August 2011 at 11:23 said...

@Siti Nadzirah Zakariah masehh yang :)