Thursday 21 July 2011

review produk #nano white

Assalamualaikum.


memandangkan baaaaaaaaaanyak mase terluang sekarang, ape kate buat entry entry yang boleh memberi manfaat kepada orang laen jugak. yelaa. entri kau sebelom ni SS *syok sendiri* sangat. tak sedor diri pendek. ehh?


produk skincare nanowhite yang aku ade.


aku start pakai pencuci muke mase umo 12 taun kot. yela. da start tragedi runtuhan dinding uterus, mak pon nasehatkan la suh jage kulit muka. tambah tambah aku slalu berpeluh peluh lepas maen bola jaring mase skolah dulu. mase tu aku pakai mak aku punye pencuci je. OLAY. sampai masuk PASUM jugak la aku pakai OLAY.


lepas tu macam da susah sangat nak dapat OLAY yang aku slalu pakai kat store, supermarket. mungkin sebab olay da kuarkan produk yang better, dorang kurangkan pengeluaran produk yang aku slalu gune tu. ok la. aku tukar. pakai clean&clear.


tapi aku rase tak sesuai ngan kulit aku. kulit aku jadi kering, gersang gitu. over kan. nak senyum pon perit perit je. tak tahan, aku tukar. pakai L'Oreal. aku suke. tapi yang aku tak suke harge dia mahal kemaen. beli 2 kali, aku da jatuh muflis. abes aku terpaksa gunakan bajet yang aku sediakan untok beli nasi lemak slama sbulan. kesian kan aku?


last skali, aku tukar pakai nano white. sampai skarang da 3 bulan aku pakai. review review yang aku bace pasal produk ni pon banyak yang positif.


aku suke. dia macam L'Oreal. hasil dia, muke aku da kurang minyak. tu paling ketara.


da puas hati tu aku try la produk nano white yang laen.

  • aku sapu toner kat muke gune kapas sebelum tido tiap tiap malam,  
  • cleansing milk tu aku gune lepas aku balik dari sebarang aktiviti outdoor, untok buang kotoran yang melekat kat muke aku, 
  • omega day shield tu aku pakai setiap kali kuar rumah. yang ni aku suke sebab jarang aku jumpe krim yang ade spf 50++ kau tahu.


sekarang aku da berani kuar bare-faced tanpa sebarang bedak atau foundation bertempek serta paksa di mukaku. lagipon aku nak kurangkan whitehead yang wujud akibat penggunaan kosmetik ni.





lepas ni kauorang akan muntah bace entri dari aku saje sebab incik gula hati susah nak update kerana beliau berada di satu tempat yang tidak berinternet.




bye!








heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

4 scientists in lab:

ezza haniza on 21 July 2011 at 16:19 said...

mahal tak nano white ?

chenthagila on 21 July 2011 at 16:58 said...

@i'm ezza haniza harge stended je...contoh mcm cleanser tu paling mahal pernah jumpa rm15.90...hihi

m on 22 July 2011 at 00:55 said...

wahhh mcm bagus je produk ni kan? harga dia berbaloi dgn hasil =)))

chenthagila on 22 July 2011 at 08:03 said...

@Myabetol betol...ok2 je hargenye...