Thursday 9 June 2011

orang burok mesti ah gigi pong burokk






Assalamualaikum.

Penat. baru je balik dari klinik gigi mahasiswa kat PPUM sane. ade appointment ngan dentist. naseb baek ah untok short sem ni aku stay kat kolej 6. dekat ah skit nak jalan kaki gi sane. aku da lame tak check gigi. busy lah sangat. muahaha. aku jumpe dentist ni pon sebab aku rase gigi aku ade yang da berlubang besor nak mati. tak best ah kalau biarkan. nak makan nasi pon nasi asyik terlekat je kat dalam ashane? student kan tak payah bayar. sementara aku ade kat UM ni dan banyak mase terluang, aku amek ah peluang ni. kang kat klinik luar kena bayor.

aku memang berkira sikit bab bab rawatan rawatan kesihatan kesihatan ni. muehehe.

lame gak ah aku nganga je kat dalam bilik makcik dentist tu. naek kebas rahang aku. makcik tu da cek sume bagai. dia cakap banyak yang rosak ni. OMMMJAYYY! aku ingat gigi aku sihat walafiat hidup dengan riang gembira je. dayyum! 3 gigi bawah aku kena tampal. tak cukop dengan itu, aku kena buat appointment lagi skali ngan makcik tu. dia cakap ade lagi yang kena tampal da 1 kena cabut. wallah! terel kau jage gigi nisa.

tsk.

tadi ade ah jugak doktor tu flos gigi aku. buang sume caries, plague plague. da cantik ah sikit gigi aku skang. HUAHAUHAU. tapi sakit nak mamp ah makcik tu flos gigi aku. berdarah darah. tersedak sedak aku tadi. berair air mata. kau mampu? nguehehe. ye ah. first time aku kena macam ni. nasib baek makcik tu tak cabut terus gigi aku yang satu tu. kalau tak, ashane aku nak makan hoi!

ni pon aku tak berani nak makan lagi sebab takut simen (?) dalam gigi aku tu tak keras lagi.

tunggu kul 2 nanti ah baru makan.

lapar. tsk.

incik gula hati. thanks temankan saya tadi :) thanks jugak sebab takut takutkan saya. chainsaw la, playar la. pfft!

tu je kot. bye!







heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

4 scientists in lab:

amna on 9 June 2011 at 13:23 said...

lagi bape minit je nak kul 2 ni. sabaw2..

tu baru gg cik nisa, lum gg saya lagi. adoi.. teringat time jumpa dokto gg zman skolh dulu. siap meronta nak balik bila sampai klinik ;'p

chenthagila on 9 June 2011 at 13:31 said...

haha. mase kecik dulu toksah cakap la. cakap pasal cabut gigi dan terbayang bayang playar, gergaji. haha.

Anonymous said...

macam mana ..ok gigi??..mesti takot kan...widad lagi..orang baru nak bukak jer..dah takot...tak dapat ku byg kan

chenthagila on 10 June 2011 at 19:50 said...

widad: hahaha. da lame ta gi klinik. da ok. tapi tak selesa sangat. adehh...