Monday 13 June 2011

cikgu oh cikgu....


Assalamualaikum dan salam 1Malaysia..
Sebelum aku mengutarakan kisah kali ni,,aku nak minta maaf la kpd semua yg mungkin terasa dgn ape yg aku nak tulis kat blog ni..

Walaupun aku dah masuk universiti,aku masih lagi tak paham dengan banyak perkara yg berlaku sekarang ni,terutamanya kisah seorang cikgu (seperti yg terpampang di atas yo)yg semakin popular bermula dgn video YouTube. Ape kejadah semuanyer nie???

Bagi aku, aku sgt memandang mulia tugas dan pengorbanan seorg insan bergelar cikgu.Kerana kalau takda cikgu,aku tak sampai ke tahap yg aku berada sekarang ni.Seperti yg kome semua tahu,cikgu la insan yg paling baik tingkah lakunyer kat sekolah. Selalu membentuk disiplin pelajar, mengajar kita yg mane buruk dan yg mane baik.

Tapi,tapi,tapi,,,aku tak pasti pula mase kat sekolah dulu cikgu pernah ajar aku cara2 mencapai populariti dengan meng'upload' video pasal diri sendiri ke YouTube!!!
Kalau setakat nak menyanyi tu tak kisah lagi la, ni dgn gaya serupo binate berok yg serabut perut tu ape bendanyer???

Aku bukan nak mengutuk, tapi bak kate Nabil 'lu pikirlah sendiri'. Aku harap sgt yg student2 zaman skrg tak hilang kepercayaan terhadap cikgu2 sekolah. Dan aku jugak harap yg cikgu2 laen kat Malaysia ni tak ikut jejak langkah cikgu tuuttt..!! opps,,huhu..udah,,cau dulu,,maseh banyak movie menantiku di laptop!


p/s: aku ada cita2 nak jadi cikgu (ini fakta,,huhu) yg berdedikasi!!!..huh,,semangat lak



heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

4 scientists in lab:

J.Syazwana on 13 June 2011 at 15:30 said...

ada producer dah hamek dia jadi pelakon. huhu

chenthagila on 13 June 2011 at 15:55 said...

aah...da tukar profesion da makcik ni...huhu

Bunga on 13 June 2011 at 16:21 said...

no komen..hehehe..tapi mmg agak xelok..hehe..

n mmg cita2 n impian bunga pun sama ..menjadi seorang guru..

chenthagila on 13 June 2011 at 18:08 said...

bunga. sangat tak elok. dia tak bole pikirkan diri sendiri je. dia patut pikir jugak pasal anak anak murid dia.

cikgu ni kan role model kanak kanak tu sendiri. tak heran kalau budak budak akan ikut prangai dia yang negatif.

wallahualam.