Tuesday 16 August 2011

5 juta sebab kenape aku kena beli spek baru

Assalamualaikum.


aku dengan spek pepel aku ibarat kembar siam bercantum mata hingga telinga. kalau hilang seminit, ibarat mak ayam hilang anak anak ayam. laen macam bunyinye.

gelap gelita dunia aku kalau spek tak bertempek dengan manja kat mata aku. kesian. inilah nasib si rabun. kalau nak tolong, bank in seribu dua dalam akaun saya. hulurkan tangan, ringankan beban.

gile.

da 2 tahun aku tak tukor spek. siuman ke tak, nak tukor spek tiap tiap bulan ibarat berganti pakwe macam orang tuuuuu. sape sape?


mak leha geng gosip mak bedah kampong sebelah. boleh tahan mak leha ni.


tak sanggup aku nak tukor spek kerap kerap. kalau jumpa kat pasar lambak parit sulong selonggok 5posen, nak la jugak aku beli setengah lori. tapi kalau 2ratus ringgit sekali tukar, aku sanggop simpan untok beli stok coki coki. ini siriyes.


antara bukti yang berjaya aku kumpol dari tempat kejadian:


mendalah tu tercabut. aku takde idea mane dia menyembunyikan diri.


cat banyak yang dah tanggal tanggal. dah separuh bogel dah spek aku. sebab tu aku dah malu nak pakai kuar rumah. macam otak tak center pon ade. kadang kadang macam pervert pon ade memakai spek yang separuh bogel sebegini rupa.




nampak tak ketidak'balance'an di situ. paham tak maksud aku bile aku kate macam otak tak center bile pakai spek ni? boleh bayangkan tak aku pakai spek yang tak balance ni? emo.


dengan ini aku rase aku nak jalankan misi tabung duit raya "hulurkan duit raya seikhlas hati demi masa depan nisa si rabun katik" la sepanjang raya nanti. aku tak paham kenape tajuk misi tu panjang sebegitu rupa.


misi ni aku mulakan dengan BOS aku dengan ucapan, bagi la BE banyak banyak!


bye!





heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

6 scientists in lab:

biela bell on 16 August 2011 at 19:19 said...

hahah.baik g tuka..

chenthagila on 16 August 2011 at 19:35 said...

@Cik Bell bak sini 2ratus. haha ;p

amna on 17 August 2011 at 18:18 said...

kalau mak saya, setiap bbrapa tahun akan tukar spec sbb mslh x balance cm awak mention atas tu.. huhu..

chenthagila on 17 August 2011 at 18:37 said...

@amna wahh kite satu geng ngan mak amna HAHA

iSmaZuRina on 17 August 2011 at 23:55 said...

alahai kesiannya... silalah tukar... xlama lg raya.. dapat duit raya leh tukar spec yang fancy2 ckit.. :)

chenthagila on 18 August 2011 at 05:34 said...

@iSmaZuRina tulaa pasal. wuhuhuhu nanges.