Monday 4 July 2011

masa itu EMAS

Masa itu emas?Boleh jual tak?huhu..
Masa itu ibarat emas sebab masa adalah perkara paling berharga,,kalau dah terlepas, tak boleh patah balik ke masa lampau. Jadi,masa itu bukan emas lagi dah,masa itu up banyak dari emas,,hahahaha..

Hari ni bukan nak kongsi pasal tips2 menepati masa (sebab aku dah expert bab2 ni,,huhuhu), tapi nak cerita pasal jam yg berfungsi menunjukkan masa (eh,budak pun tahu la fungsi jam,straight to the point la,,huhu)

Dari kecik sampai la sekarang, dah banyak jam yg aku try,tapi aku nak cerita pasal jam2 favourite aku..huhu..





Ni adalah jam pertama yg aku pakai mase kat sekolah rendah. Not bad,,ringan,tahan lasak (baling tak pecah-sebab bukan kaca..huahuahua)..Walaupun murah tapi puas hati la pakai. Tapi yg tak bestnye pasal jam ni, hampir 2 tahun pakai, tali jam tu pun putus. Bila tukar baru, putus lagi. Agaknye ajal jam ni da sampai,,huhu,,ape nak buat.Akhirnye jam ni jadi besi buruk..

Then, arwah ayah aku belikan aku jam yg ni pula. Canggih, design unik, walaupun berat, tapi sedapla melekap kat tangan. Aku betul2 sukakn jam ni. Tapi tragedi lalu berulang lagi, dan jam ni pun mengalami nasib yg same seperti jam sebelumnye..huh

Lame juga takda jam yg lepas tu. Hinggalah pada satu hari sabtu, pulang je dari kelas agama darjah khas, arwah ayah dtg bilik dan bagi jam ni
Seiko 5 21 jewels, jam automatik tanpa bateri (guna gerak nadi pemakainya-kalau aku mati,jam ni pun mati la..huhu) Masa first dapat, bak kate Awal ashari,,Fuhhhh! berkilat2 (sekarang da calar balar,,huhu). Memang terharu dengan arwah ayah. Dia tak lokek keluar duit tuk kesenangan anak2nye..Emm,tapi tak sempat nak balas jase dia, dia pun dah pergi meninggalkan aku..Sedihnye nanti masa grad takde ayah.

Ok,berbalik kepada cerita jam. Aku takut jam tu jahanam, aku beli lagi satu jam sebagai spare (kali ni guna duit sendiri..huhu). Yelah,selang-seli pakai la. Takdelah calar balar jam yg arwah ayah bagi..
Casio Illuminator. Best jam ni. Ringan dan elegen (cewah!!!),,huhu..Jadi kesimpulannya,aku masih lagi memakai kedua2 jam tersebut. Kalau boleh nak simpan sampai tua berjanggut (nak bedtime story kat cucu)..huhu

tu je la..peace!



heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

4 scientists in lab:

ezza haniza on 4 July 2011 at 21:15 said...

errrrrrr,,,,,,saya takde jam!

chenthagila on 4 July 2011 at 21:25 said...

@i'm ezza haniza beli beli! hehe

m on 6 July 2011 at 02:19 said...

blogwalking:)

baca tentang jam, sy pun ada jam feveret. hari tu rosak, langsung xmo pakai jam lain sampailah jam tu dah repair. hehe.

btw, nice blog:)

chenthagila on 6 July 2011 at 12:24 said...

@Mya hihi. tenkiu :)