Monday, 18 July 2011

chestnuts.






Assalamualaikum.


kauorang tahu ape tu chestnut? buah berangan tahu? ni pon antara feveret aku kalau balik ganu. kat KL susah nau nak jumpe kedai yang jual buah ni. kalau ade pon, aku was was nak beli, sedap ade tulisan cina bertempek kat banner gerai dia. ahh baek tak payah beli kalau dah syubhah ye dokk?



ni chestnut aka buah berangan. banyak macam ni rm5 kau tahu. 200g saje.

bole lekat celah gigi je banyak ni.


kat kampong aku ade satu gerai yang jual buah berangan ni. tu pon kecik saje gerainye. bole tahan mahal. sekilo rm22. bole beli nasi lemak bekpes selama 22 hari. ehh mahal pon mahal la sebab rase dia sedap kemaen.

aku sampai maen tendang tendang sayang dengan adik badek aku semata mata nak dapatkan sesuap buah berangan ni kau tahu.


kauorang suke makan ni jugak?







heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

2 scientists in lab:

fiq. on 18 July 2011 at 11:20 said...

tak penah makan pon,,,,,,buat ulam boleh ke?huhu

chenthagila on 18 July 2011 at 12:13 said...

@fiq. uih? ulam? bole...kot. haha