Monday, 11 July 2011

ajal dan maut..

emm..waktu dah nak masuk pukul 3,
tak tahu nape malam ni susah nak tido..
terbayang macam2 dalam kepala otak2 kempas ni,
terutama sekali pasal ajal dan maut..

da lame tak drive buat aku rase takut,
bila teringat kejadian yg menimpa rakan baik aku..
yg meninggal dunia kerana kemalangan jalanraya,
simpati atas ape yg terjadi padanya dalam usia yg masih muda..

yelah mane taknye, baru berumur 20 tahun, belajar tak habis lagi,
kawin pun belum,tapi Allah S.W.T. lagi sygkan dia..
walaupun cara dia pergi menyayat hati,
dilanggar lari mase nak pergi solat jumaat..Subhanallah..
aku harap Allah S.W.T. tempatkan dia dalam kalangan org2 yg beriman..

aku terpikir macam mane kalau perkara ni jadi kat aku,
setiap org mesti takut mati,begitu juga aku..
yg masih belum cukup amalan,
yg berterusan melakukan dosa2..
tak kira la kecil atau besar..
aku semestinya takut mati..
aku semestinya takut akan pembalasan-Nya...
ke atas insan yg kerdil lg hina ini..

kalau boleh aku nak hidup lame lagi..
nak jage mak,berbakti kepadanye,,
nak ceriakan hari2 mak yg kesepian,,
juga nak jadi seorg ketua keluarga yg baik..
tapi kalau mase aku da sampai..
aku redha,,
dan aku harap dosa2 aku terhadap ibu,adik-beradik,rakan2,serta cik nisa,sempat diampunkan oleh Allah S.W.T. sebelum aku pergi..

ajal dan maut kita,,hanya Allah sahaja yg tahu..



heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

0 scientists in lab: