Tuesday, 9 August 2011

kauorang ingat shah alam je ade i-city?

Assalamualaikum.


setiap kali aku balik terengganu, mesti akan rase jakun. jakun, bukan rakun. terengganu da lawa skarang kau tahu. ade lah sama taraf dengan paris aku syak.


jangan malu malu. sile tumbok laptop kauorang tanda protes.


tiap kali balik mesti ade je benda baru kat sini. bangunan tanpa segan silu bangun satu demi satu mencakar cakar dada langit. ewahh! metafora melebihi batas kemanusiaan. nanti raye mintak maaf.


tourism spot paling banyak yang baru dibuka untok orang awam berlepakan girang di samping keluarga tersayang menghirup udara beraroma keropok lekor losong.


siriyes. ni tepi sungai terengganu.

dah banyak tempat tarikan pelancong skarang. kalau dulu cume ade bangunan usang, bot nelayan, keropok lekor, penyu, aku tak paham nape orang datang bercuti kat sini. tak tahu mane tempat diorang jelajah. dulu bagi aku takde tempat menarik kat sini selain muzium yang selalu dikunjungi kanak kanak dari kelas matahari taska cemerlang menuju impian.


mengarut betol name taska tu.


tapi skarang macam macam adaaaa. nak tahu ape yang macam macam tu, datang la sendirik. sebab aku pon tak pernah gi kat tempat yang macam macam tu.


selamat datang ke terengganu.


entry da habes.


bye!





heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

8 scientists in lab:

cik dot on 10 August 2011 at 13:34 said...

nie kat trngganu ke?
wow.. xsgke plak.. nice3.. hee ;))

chenthagila on 10 August 2011 at 13:45 said...

@cik dot yup. terengganu ni :)

syira_88 on 10 August 2011 at 18:22 said...

ha ah, terengganu skrg memang dah lawaaa..mcm2 ada..

chenthagila on 10 August 2011 at 18:28 said...

@syira_88 kannnnnn....orang ganu gak ek?

stellaizz on 10 August 2011 at 23:13 said...

wow cantek meriah gitu

chenthagila on 11 August 2011 at 05:41 said...

@stellaizz cantekk kann. hihi

adi & muni on 11 August 2011 at 10:28 said...

cantik la ganu skrg..lme dah xg jalan2 area sne..dah banyak berubah:)

chenthagila on 11 August 2011 at 10:43 said...

@adi aah. ganu da cantekk skarang :)