Tuesday 19 July 2011

bila mana menjadi seseorang yang terlalu baek hati.

Assalamualaikum.

orang orang terdekat kenal aku macam mane. kawan kawan aku cakap aku terlalu baek hati dan sangat penyabar. lobang idong aku tatkala tu da bole sumbat ngan sport rim saiz 16. literally laa.. lobang idong aku tak laa sebesar tu. walopon besar la jugak. takpe. saya redha saje. sadis.


tapi aku rase aku tak layak dikategorikan sebagai penyabar dan baek hati. siriyes. aku rase itu bukan baek hati. tapi LURUS. selurus bendul. ye. ini baru betul pengakuan eksklusif.


aku lurus macam bendul.
aku lurus macam tiang.
aku lurus macam jambatan.
aku lurus macam ok cukop.


sronok jugak gelakkan kelemahan diri sendiri. kadang kadang. korang jangan nak tumpang gelakkan aku sekaki. aku nanges nanti.


dulu aku skolah kat skolah menengah kebangsaan agama. tudung labuh kemaen dulu. jalan tunduk kepala cecah lantai. tawadduk sunggoh. dah cukop. malas nak bandingkan aku dulu dan skarang. sambong crite. bile da namenye skolah agama, peluang untok pelajar muslimat nak join aktiviti ko-k, amat terbatas. kalaupun ade, yang jenis akademik. satu hari, aku sembang sembang kosong ngan cikgu BM aku. dia tawarkan aku join kuiz pelancongan. aku eksaited kemaen. da lame aku tunggu peluang macam ni.

esoknye, aku takleh gi skolah. demam. pesan kat so-called bestfren aku mase tu, suh bagi nama penuh dan ic aku kat cikgu tu. petang tu, dia kol aku.

NAN:   nisa, cikgu da buang name awak dari team tu. dia masukkan nama saya. sebab bla bla bla (aku sentap, bengkek. malas nak dengar)

aku: OK.


 ** NAN tu name sebenar manusia tu. akronim nama dia. kalau dia bace entry ni, yeahhh, I AM TALKING   'BOUT U.


ape yang aku bole jawab selaen ok?  nampak tak kelurusan aku kat situ?


pernah jugak, 'kononnye-bestfren-aku' yang laen, bawak mulut cite burok burok pasal aku kat 'cinta monyet' aku zaman skolah dulu. bila ditanya, aku tak menidakkan. mengiyakan pon tak. taktau nape. terkejut mungkin.


kawan tikam belakang belakang. aku cume diam. nampak tak kelurusan aku kat situ?



banyak lagi bukti laen. tapi cukop ahh 2 ni sebagai bukti aku bukan baek hati. tapi lurus.



si lurus bendul.


ramai orang tak suke aku. tu pon bukti aku bukannye baek hati sangat pong.


bye!







heyy chanthekk ! tak komen , langgar tiang ;pp

2 scientists in lab:

m on 19 July 2011 at 17:32 said...

comel!!! hehe ^-*

chenthagila on 19 July 2011 at 18:33 said...

@Mya huhh?? ape yang comel? mane? ape?